Partie SDA 11 NOV 2017

On peut discuter là, de tout et de rien

le Samedi de novembre pour la Partie SDA

Le sondage s’est clôturé le 15 Oct 2017 11:34

Samedi 4 Novembre
0
Aucun vote
Samedi 11 Novembre
2
100%
Samedi 18 Novembre
0
Aucun vote
Samedi 25 Novembre
0
Aucun vote

Nombre total de votes : 2

Re: Partie SDA 11 NOV 2017

Messagepar alain » 02 Nov 2017 13:03

Salut tt le monde

David , j'ai trouvé ça comme idée de scenar

Sur une grande table on répartis les 6 objectifs et l'un d'eux est le palantir.

Scenario Outline: A precious relic lies upon the battlefield. He who holds it will win the day.
The Armies
Players choose their force, as described on pages 100-101 of The Hobbit: An Unexpected Journey rules manual, to an equal points value before the game.
Layout (4’x4’)
Set up terrain as described on page 103 of The Hobbit: An Unexpected Journey rules manualAzog’s Legion 700
. Then, place six objective markers on the battlefield. To place the objectives, both players roll a D6. The player with the highest score places one objective anywhere on the battlefield at least 6” away from any board edge. Their opponent then places an objective at least 12” away from the existing objectives and 6” away from any board edge. The players then alternate placing the remaining objectives, according to the restriction noted earlier.

Initial Priority
Both players roll a D6. The player with the highest score has Priority in the first turn.
Objectives
Once one force has been broken, the game might suddenly end. At the end of each turn after this condition has been met, roll a D6. On the result of 1-2, the game ends – otherwise, the battle continues for another turn!
At the end of the game, the force that has scored the most Victory Points wins the game. If both players have the same number of Victory Points the game is a draw.
Victory Points are scored for the following:
· You score 6 Victory Points if your force is in possession of the relic at the end of the game. If at the end of the game you are not in possession of the relic but have more models within 3” of the relic than your opponent, then you instead score 3 Victory Points.
· You score 1 Victory Point for causing one or more Wounds on the enemy leader (Wounds prevented by a successful Fate roll do not count). If you kill the enemy leader you instead score 2 Victory Points.
· You score 1 Victory Point if the enemy force is broken at the end of the game. If the enemy force is broken and your force is unbroken, you instead score 2 Victory Points.
· You score 1 Victory Point if you have at least one banner remaining at the end of the game. If you have at least one banner remaining and your opponent has none remaining, then you instead score 2 Victory Points.
Special Rules
Uncovering the Relic: Only one of the objectives is actually the relic that both sides seek. The first time each turn an unengaged model on foot ends its movement in base contact with an objective, they may search it in an attempt to uncover the relic. When this happens roll a dice, on the score of a 6 the relic has been discovered and the model that discovered it takes possession of it (Might cannot be used to influence this roll). If the roll is a 1-5 then the relic is not there, remove the objective from play. If the first five objectives to be searched do not reveal the relic the last one will automatically be the relic, there is no need to roll for it.
« L’homme ne cesse pas de jouer quand il devient vieux, il devient vieux quand il cesse de jouer. » — G.B. Shaw
alain
Administrateur
Administrateur

Message(s) : 1674
Images: 27

Messagepar David28 » 03 Nov 2017 11:38

Ok super, on part la defuse.

Eric ne sera pas des nôtres.

Il faut donc trouver une solution nous sommes en nombre impairs.

JL
Alain
Patoche
Ilann
Moi

Ilann et Moi jouerons Elfes et Rohan.

pour vous?
«Il n'est point de bonheur sans liberté, ni de liberté sans courage.»
Périclès
David28
Fondateur des Vieux
Fondateur des Vieux

Message(s) : 881

Messagepar alain » 03 Nov 2017 13:47

On peut partir sur une seule armée pour ceux qui jouent a trois et on se repartis les troupes en trois capitaine
Pour ceux qui jouent a deux et bien ils ont deux armees ou une seule decoupée en deux capitaines.
« L’homme ne cesse pas de jouer quand il devient vieux, il devient vieux quand il cesse de jouer. » — G.B. Shaw
alain
Administrateur
Administrateur

Messagepar alain » 04 Nov 2017 16:26

Autre option qui revient a peu prés au meme
1500pts d armee de chaque coté que l on peut partager en deux ou trois. Ici on peut agrmenter les 1500 points avec des alliés ...

Attention au scenar fo prevoir des troupes a pieds pour prendre les objectifs...
alain
Administrateur
Administrateur

Messagepar David28 » 05 Nov 2017 12:35

Bonjour,

de mon côté mes listes sont fait 3x500

David
Périclès
David28
Fondateur des Vieux
Fondateur des Vieux

Messagepar alain » 05 Nov 2017 18:41

pareil ;)
3 x 500
je vais faire en plus 2 x 750 au cas ou on verra ensuite sur place
alain
Administrateur
Administrateur

Messagepar genesteal » 09 Nov 2017 01:43

qqun me prête des figouzes et me prépare qqchose ? :(
Il ne sert à rien de faire de son mieux, la réussite c'est faire ce qui est nécessaire.
Sir W.Churchill.
genesteal
Administrateur
Administrateur

Message(s) : 1698
Images: 18

Messagepar patrice » 09 Nov 2017 08:12

c'est clefs en main jl. ;)
pour info j'ai un 6eme joueur de 27 ans qui vient avec moi. :emo:
à samedi.
patrice
Fondateur des Vieux
Fondateur des Vieux

Message(s) : 500

Messagepar alain » 09 Nov 2017 12:20

Pour les figs c est patoche et david les fournisseurs officiels ;)

Tu es censé jouer coté bien ..vu que tu veux pas jouer avec moi :lol: ;)

Du coup je sais pas ce qui est prevue de ce coté lumineux de la force ...

David a dit que pour le moment il y a du rohan et de l elfe , il me semble...apres ????
Doit rester de l'humain minas thirit ou du nain
alain
Administrateur
Administrateur

Messagepar David28 » 09 Nov 2017 18:51

Salut,

JL, je t'ai préparé une liste naine, ça te va ?

David
Périclès
David28
Fondateur des Vieux
Fondateur des Vieux

Précédent

Retour vers Le dernier carré où l'on cause...